wItH lOvE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 30, 2011

kawan makan kawan



Assalammualikum...
hari ni hati kecik ni tetiba lak nk menulis pasal kawan mkn kawan...
bissmillahhirohmanirrohhimmm...

 “Sebaik-baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik-baik jiran disisisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” (H.R al-Hakim) “Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..” (Haslinda Lukman, Majalah Cahaya Feb 06) 
kisah ni terjadi kat atas diri aku sendiri...
aku ada seorg kawan...namanya tak yah lah di ketahui...kami sama-sama belajar waktu kat universiti dulu...mmg la bukan sekelas dan sehaluan..tapi oleh disebabkan bilik die kat depan bilik aku..maka rajin lah bertegur sapa..nak2 mulut aku yg becok ni..alhamdulillah diizinkan allah kami berjaya menamatkan pelajaran..
lepas habis je blajar aku memlangkahkan kaki ke kota metropolitan untuk mencari pekerjaan...alhamdulillah juga nasib menyebelahi aku...
pada suatu hari..ade la sorg hamba allah ni minta aku carikan seorg pekerja..dalam ramai2 org yg aku kol..dia termasuk dalam senarai...
lpas puas di pujuk dia bersetuju untuk bekerja dengan hamba allah nie..alhamdulillah aku berjaya isikan perut ank adam dengan rezeki yang halal..
pertama kali dia melangkah masuk rumah yang aku sewa dulu semuanya ku tanggung kecuali mkn minumnya..spt aku sediakan sebuah kamar...tempat beristirehat..**ni bkn mengungkit ukeh... 
awal mula semuanya berjalan lancar..hingga pada suatu hari..dia berkesempatan balik ke negeri kelahirannya...
aku terima msg dari dia
"u..i da kat BTS..mlm ni bertolak balik kmpung"
aku tgk msg tu xde perasaan sbb aku ingat incik biskut yg tlg hantarkan..
tetiba aku on9 pesbuk tgk incik biskut pon on9...uik...pelik...aku balas la mesg die..
"ok..sape hanta ko g BTS tu??"
die balas..
"kawan 1 tempat keja yg hantarkan..."
aku balas balik
"abes moto ko mcm mana??"
die pon reply
"moto aku bos aku nak guna"
aku balas mcm ni 
"wow..terror la bos ko..baru lpas pantang da boleh naik moto..hebat2"
dalam hati da ade 1 perasan asing..neway..aku x suke org tipu aku bile aku jujur dengan org tu ukeh...
smpai time aku balik keja..**aku ni org susah..jalan kaki je la..
smpai je kat umah aku tgk moto die ade kat parking moto...lagi bertambah ase hatiku ini...aku naik atas je..tgk umah kosong..then tanye incik biskut..sape yg anto die..
incik biskut jawab hosmate aku yg sorg lagi tu...
siyes dlm hati aku time tu da mcm bom meletus...aku tak lengah masa tros sms die
" u klo u ase takot nk kasi kunci moto u kat i..ckp...xpayah la smpai menipu"
die x reply mesg tu..ok fine..
smpai la hari die balik ke kl balik..time die xde tu aku da perang da ngan hosmate aku yg sorg lagi ni...
mmg shit..mber mkn mber..die tikam aku dari blakang..abes sume cite aku die story kat org..smpai la my hosmate tu sound aku yg aku ni KAFIR..smoga tuhan je balas mulut cabul ko tu pompuan...
sbb die yg aku anggap kawan ni la aku terpaksa pindah umah..tapi ade la hikmah tu..aku ase hidup aku ni free skang..happy giler...
tapi untuk ko yg penah aku anggap kwn..aku xkn maafkan ape yg ko da buat kat aku...neway aku bkn tuhan nk halal or haramkan sesuatu..tapi sebagai manusia biasa..aku jadi tak iklas da ngan keja yg aku tolong carikan untuk ko tu...pape pon..smoga tuhan je la balas ape yg ko da buat kat aku..tangss...aku tak perlukan kawan mcm ko...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

hApPy BiRtHdAy PhArIsH

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

~my konvokesyen day~


Myspace Clocks, Fun Clocks at WishAFriend.com