wItH lOvE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 18, 2010

tahun baru cina yang penuh pengisian..

assalamualaikum sume... entry kali nie aku nk cite pengalaman aku di tahun baru cina tahun nie...sangat menakutkan dan menakutkn la...ekekke cam nie citanyer...pada 16 feb 2010 yang lepas aku n dak2 neyh (zika, ain, syaz) ade r planing2 nk g jenjalan..punyer la koling2 sana...koling2 sini at last kteorg dapat la keta sbijik (keta sewa jerk la...) pagi tu kteorg btolak dlm kol 9 pagi la dari kolej..planing awal kteorg nk g similajau jerk yg tletak tak bape jauh la dari kolej..tapi lain lak jadinyer bile dalam keta tue...da smpai similajau timbul lak idea jahat nk g miri...heheh..aku la pencetus idea jahat tue...pastu atas persetujuan suma kteorg pon gerak la g miri..dlm kol 10 la...pastu ondaway ke miri tu mcm2 la aktiviti kteorg dlm keta tue..bsembang..mengumpat..menyanyi n paling penting snap2 gamba pemandangan.. setelah menempuh perjalanan dekat 3 jam, kteorg pon smpai la bandar miri yang penuh dengan kuda laut yg chumel2 sbagai mercu tanda bandar tersebut... tempat pertama yang kteorg tuju ialah mall yang ade kat ctu..g makan..lapo kot 3 jam dalam keta..sakit sgala-gala..


makan tengah hari kteorg..

pas kenyang perut di isi kteorg pon g la jenjalan kat sekitar miri...1st kteorg taman awam miri..cantik kot tempat nie..kire cam point view miri la...klo lepak kat ats menara tinjau kte dapat lihat ampir keseluruhan bandar miri..tapi malangnyer aku tak ley nk snap pic bebanyak ats menara tinjau nie coz ade sekor burung kedengki dengan aku..sengal betul..burung tu bekenan betulngan sepit kecik lagi chumel atas kpala aku tue..huhu..die asyik nk serang aku jerk...mengong punyer burung...njoy r beberapa pic kat taman awam miri...



otw g menara tinjau



amik pic ngan rumate laks...



kat ats menara tinjau dengan burung yg kedengki..




ats jbatan gantung...



hihihi..pn besar...


pas puas melepak kat taman awam miri tu kteorg pon gerak la g mekdi..tapi tapau eskim jerk sbb masa suntu tuk makan kat sane..aku yg mengidamkan sundea pon telan eskim tu tnpa ase basalah kat dak2 neyh yg tgk jerk sbb durg bli mcflury...hahha...




rumate & me...

destinasi seterusnyer ialah tempat yang paling aku idam2kan...jeng..jeng..jengggg...tanjung miri...tepi laut..tempat mandi...aku da ready nk terjun laut sbenarnye..hehe...so sblom smpai kat ctu kteorg da mula hadapi masalah...kteorg sesat dalam bandar miri yg ciput je besarnyer tue..adehhh...pning kot..pusing2 x jpe jalan sdangkan tanjung tu dekat sangat dengan kteorg... at last da give up..brenti la kat petronas tanye org kat ctu...kat cnie aku menghadapi masalah komunikasi ckit..al maklum la..aku ckp durg x bape paham..durg xplain aku lnsung x paham..nk ckp oputih durg lak x pahamlansung t...pas belansungnye pecakapan antara lembu dan itik tade tetiba ade sorg unkel nie tegur aku..

unkel : amoi..lu mo pgi mane??

aku : tanjung unkel...jalan baru mo balik bintulu...unkel taw ke??

unkel : aiyak..tanjung mandi punyer tempat ka??...water fron ka??

aku : haa..haa...tu la unkel...

unkel nie pon xplain la..siap lukis map ag kat aku..tapi apekan daya...bukan tempat aku...at last unkel yang baik hati nie pon ckp mcm nie..

unkel : tapa2 amoi...i kasi tunjuk jalan sama lu..

ha sudah...aku tgk unkel nie semacam ja...da la pakai singlet n suar pendek ja...
aku : ok la unkel..keta sy kat sane (aku ingat die naik kte kteorg)
unkel : ok2 amoi...lu tunggu wa mo angkat wa punya keta dulu..

blurbbb...tkejut kot unkel bawak unser upenyer...ekekkeke...malu kat diri sndiri kejap sbb prasangka kat unkel yg baek nie...hehhehe..unkel pon bawak la kte org smpai kat laut tue... ape ag ank itik da jpe air...aku, zika n ain....rumate kesayangan tank mandi...xpe2 die la kne jadi juru gambar berlesen kteorg..hehehhe


anak itik ready nk turun laut...




ha...turun da~




memain air ckit



aku lew nie..



name ats pasir laks~




basah suda~




cari mane aku...




kasut kami...


pastu kteorg pon ready nk balik bintulu...dlm pjalanan alik nie la terlalu banyak dugaanyer...keta lak tade lmpu tinggi..pastu dlm keta tu 4 org pompuan suma..kira 100% bahaya la...huhuhu..ape ag..kteorg gerak dlm kol 6 dari miri n klo tade aral dlm kol 9 smpai la..tapi malangnyer sepanjang perjalanan kteorg di uji dengan momok2 tepi jalan...tuhan je la yg taw ketakutan yg di alami.. spanjang perjalanan bdoa je smoga slamat smpai...da aku menyedari kami melalui jalan yg sama sebanyak dua kali..kereta di tumpang momok..aduh...pengalaman suma tue...perjalanan yang sepatutnya menganbil masa 3 jam jadi 4 jam...tapi alhamdulillah..kami slamat smpai bintulu dlm kol 10.30 mlm... ni beberapa pic sblom balik n 1 pic khas tuk korg...



apple89



b4 gerak balik..dan sbelum kejadian..

nie special pic utk korg yg di ambil secara x sengaja di jalan baru bintulu miri..ikot nyalau...



lihat dlm bulatan..makluk apekah itu...

Monday, February 15, 2010

aku yang bertudung..

hehhe...alhamdulillah da terbuka hati kcik nie tuk bertudung...wlaupon baru nk try2 bak kate org plan2 kayuh la...hehhe..saje dengan penuh perasaan aku nk publih pic aku bertudung kat cnie...
















kegemukan yg menjadi2

assalamualaikum wat suma...
lame da tak post kat cnie...huhuhuhu...2-3 minggu nie aku perasan smting yang agak menakutkan..bkn je aku..tapi suma prempuan yg ade kat muka bumi nie agaknye....korg taw ape..KEGEMUKAN...

owh tidak...perubahan badan ku makin jels kelihatan..dari kecik smpai skang da besar..takot la...adoi2..wlaupon my future tak kisah..tapi aku kisah..nk kne diet neyh..x ley jadik...malu kot..da la rendah..tapi badan mcm belon...let see...



nie tahun 2008..time nie berat 34 kg...baju saiz xs



nie awal tahun 2009..time nie berat da jadi 38 kg..baju pon da saiz s
pp makin naik...





nie ujung tahun 2009..pas praktikal..berat da 40 kg...baju saiz m..
pipi makin comei da naiknyer...adesss...





nie pic terbaru..yg paling baru..di ambil pada 15 feb 2010...baju da saiz m..
berat da dkat 45 kg...

pipi tak yah cita la..semakin berjaya kenaikanyer...mcm pau ayam da tgk..adesss...


so..ape nk buat nie...hehehe..selera mkn makin btambah..kurg tak pon...huhuhuhu....

-nk kne diet..diet2....klo tak buruk je badan makin kmbang...diet222...

Sunday, February 14, 2010





i need more than words...

ari nie 14 feb 2010...dq 2 tahun aku mengenali kamu...dan kamu juga telah ku letakan di tempat taratas di hati ku.. sesungguhnya aku masih menantikan segala janji mu...

i need more than words...bukan hanya seungkap janji...


~slamat hari kekasih wat semua...~
Align Center

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

hApPy BiRtHdAy PhArIsH

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

~my konvokesyen day~


Myspace Clocks, Fun Clocks at WishAFriend.com