wItH lOvE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 8, 2011

bulan puasa ni korang ingat tak....


bulan2 puasa ni korg ingat tak time korg kecik2 dulu...
haaaaa...
meh nak share sikit...
aku ni dulu budak kampung....org kodiang..nun di ujung dunia sana
dekat2 dengan perlis dah kampung aku...
time bulan posa mcm ni la aku ngan adik2 aku tunggu..
tume tu ada aku ngan adik aku yg no 2 tu ja...
yg len kecik2 besaq semut api lagi...

bila kena pi sekolah time posa..muka sorg tak bley blah....
lesu mcm setahun da tak mkan...
g ja sekolah kawan2 pakat tanya...
 
"hang posa da rini"
 
semua dok tanya soklan yang sama...dah la tak larat...
muka dah lesu...

time balik dari sekolah ja...
tros bukak baju...tegolek...baring tinggu smpai time buka posa..tak larat nk buat mende pon...


tetiba terdengar moto incik papa balik..yippi..
aku ngan angah kalut mandi besiap..mama letak muka kami bedak banyak2..
bagi wangi katanya...

kami tgk papa xda sebarang riaksi...
dok golek2 pas balik keja...
pas lek2 jap dia pi mandi...

pastu dia siap hensem2..
well2..papa saya hensem okeh..dan segak..dan tampan...
pastu papa panjat moto honda 70 dia n ajak

"kakak..angah..jum pi beli metabak"

oyeahhh..paberet kami adik bradik....
pi beli mertabak yang best kat padang sera kedai tu tepi masjid...aku ingat ag...
kna tunggu setengah jam baru dapat..
tapi puas hati sebab mertabak dia sedap...
time tu harga mertabak baru 2.50...
papa akan beli 3 bijik sbb kami satu keluarga mmg suka mertabak...

 
 
 
pas dapat mertabak papa tros bawak kami pi bazar ramadhan kat pekan kodiang 
mcm kami beli...

aku rindu saat tu....
rindu sangat.......

nanti sambung lagi...nak balik dah.....




2 comments:

  1. ERR..APE KENANGAN KECIK MSE BULAN PUASA EKK??XINGAT LA..BANYAK SGT..HAHAHAHA..

    NYAMM NYAMMM..SEDAPNYE MURTABAK..DR PUASA 1ST XDAPEK MAKAN.. :(

    ReplyDelete
  2. same la rossa...
    tak dapat makanlagi....
    ag pon ase murtabak dekat kampung tu besttttttttt

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

hApPy BiRtHdAy PhArIsH

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

~my konvokesyen day~


Myspace Clocks, Fun Clocks at WishAFriend.com